• Trustpilot

Handelsbetingelser hos Green Living

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.green-living.dk og i vores butik.

Generelle oplysninger

Green Living

Nørrebrogade 218

2200 København N

CVR nr.: 40624066

Telefon: 26246600

Email: kontakt@green-living.dk

 

  • Aftaleindgåelse

Når du afgiver din ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse til din e-mail. Når du har modtaget en ordrebekræftelse, er der indgået en bindende aftale. Når vi afsender varen fra vores lager, vil du modtage en mail fra os med yderligere oplysning om det forventede leveringstidspunkt og dato for leveringen.

 

  • Priser

Hos Green Living er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

 

  • Betaling

Green Living modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

 

  • Levering

Green Living tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.

Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

Vi leverer også til udlandet, dog mod et fragttillæg.

Dine varer sendes med Post Nord, DAO eller GLS.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

 

  • Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Green Living vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

 

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

Green Living

Nørrebrogade 218

2200 København N

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

  • Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr. og kontonr. så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

 

  • Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

 

Perioden regnes fra den dag;

- Hvor du modtager ordren.

- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.

- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.

- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@green-living.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal varer sendes til:

Green Living

Nørrebrogade 218

2200 København N

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

    Varer undtaget fortrydelsesretten

      Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

      - Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

      - Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

      - Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.

      - Varer, hvor plomberingen er brudt.

      - Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

      - Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

      - Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.

      - Aftaler indgået på offentlig auktion.

      - Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

       

      • Returnering

       Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

      Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

      Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

      Varens stand ved returnering

      Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

      Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

       

      • Tilbagebetaling

       Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur, dog uden fragtomkostninger.

      I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

      Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

      Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

       

      • Afhentning i butik

      På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores butik. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da varen afhentes i vores butik, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores butik.

       

      • Persondatapolitik

       For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

       

      Navn

      Adresse

      Telefonnummer

      E-mailadresse

      Oplysning om hvad du har købt

       Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Green Living. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

       

      • Klagemuligheder – oversigt og links.

       

      Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

      Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

      Carl Jacobsens Vej 35

      2500 Valby

      Link: www.forbrug.dk

      Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

      Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

      Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@green-living.dk

       

      • KLAGEMULIGHEDER

      Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til vores kundeservice kontakt@green-living.dk.

      Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til:

      Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

      Carl Jacobsens Vej 35

      2500 Valby

      Link: www.forbrug.dk

      Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

      Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

      Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@green-living.dk

      TILBAGE TIL TOPPEN